Alla inlägg under mars 2010

Av Mimmi LS - 27 mars 2010 21:56

Ja idag har vi alltså gjort vårat BH prov. Vilket faktiskt gick högt över förväntan. Är super nöjd faktiskt!

Och inte var ja sådär värst nervös heller, kom lite... eller ärligt, ganska mycket, precis innan vi skulle stiga in på planen och köra!

Och sen när de väl var slut och vi skulle få kritiken så släppte ju nerverna. Och så ser man en uppfödare som står och bölar. Och känslig och nervig som man själv var så stod jag och grät nästan hela kritiken igenom   

Hahahah, men är i alla fall super nöjd, och stolt.

Känner att jag faktiskt får ge mig själv cred nu, bigtime!

Hon svänger ju ut lite med baken och så... men, jag menar det kommer det med.  Än är vi unga!

Och BTW nu är det SJU dagar kvar till friheten, till livet!

Känns totalt jävla underbart alltså.

Jag kommer nog att explodera den 3:e, av lycka!


Ja jusste, kanske ska påminna er om att jag har världens bästa hund!

Eller ja världens bästa hundar!   










Nu ska stolta matte ta och dejta kudden och kramas med stjärnan.


NattiNatti

Av Mimmi LS - 25 mars 2010 12:33

Sådär, nu kommer film från MH:t.

Varje moment är alltså på en egen inspelning!














Av Mimmi LS - 21 mars 2010 23:11

Jo, idag va de ju MH för Ravenclaw´s F-kull, alltså Dita och hennes syskon!

 

Har varit skit dåligt på att blogga, men här nere finns inte riktigt tiden till det.

Nu ska ja sova, bätte uppdat kommer snart.

 

 

Ditas MH resultat:

KONTAKT
1a. 4
1b. 4
1c. 4

LEK
2a. 4
2b. 5
2c. 5

FÖRFÖLJANDE
3a. 4
3b. 5

AKTIVITET
4. 3

AVST. LEK
5a. 2
5b. 1
5c. 5
5d. 5
5e. 1

ÖVERASKNING
6a. 2
6b. 1
6c. 3
6d. 1
6e. 3

LJUDKÄNSLIGHET
7a. 2
7b. 3
7c. 1
7d. 1

SPÖKEN
8a. 1
8b. 4
8c. 1
8d. 5
8e. 4

LEK 2
9a. 4
9b. 4

SKOTT
10. 1

Sådär.. orkar inte göra nå mer komplicerat xD Film kommer upp om ngn dag. är iaf nöjd med dagens resultat!

Av Mimmi LS - 12 mars 2010 15:23

Nu tänker jag blogga snabbat, om jag kan xD

Orkar inte sitta och skriva hur länge som helst just nu känner jag.

Men jag befinner just nu, och två veckor framöver i jönköpning, eller utanför rättare sagt!

Ska ha praktik hos min uppfödare, så träna hund ska göras flitigt nu!


Och igår var vi ju i göteborg och röntagde hund! För att formulera mig så att alla förstår... Dita ska växa till sig ordentligt innan hon röntgas 4real.

Och den 21:a blir det MH! Som Kirsi ska filma, så flickor i fif ni kommer få se det sen! ;)


Nudå, fäääärdig! :p


Återkommer senare!


Av Mimmi LS - 7 mars 2010 22:40

I forshaga..! Blev inte alls som planerat, skulle ju åkt tåg imorrn. Men eftersom Bella skulle ner till hagfors och hämta sin kusins flickvän så liftade jag med dit och tog sen bussen till forshaga!

Skönt att komma fram idag iaf! Så jag slipper missa skolan imorrn!


Och jag är just nu en hund kortare.. Lolita är kvar i falun hos mina kusiner!
Vi behöver lite tid från varandra just nu, för vi bara irriterar oss på varandra änns det som. Vi har lite stopp. Så 3 veckor hos världens bästa hundvakter gör både henne och mig bara gott!

Så får Dita och jag träna på helt nu i tre veckor ist! Ska bli så grymt kul nu, på tors - rötngen , sen den 21:a blir det MH!


Och jag har gått och blivit helt såld på Chris Brown.. Så mysiga texter alltså!

Sitter just nu i reklamen och lyssnar!

Kollar på ngn film som går på tv, typ "songs and lyrics" eller va den nu hette.. ganska dålig egentligen men jag fastnade ändå!

Sen snart blir det sängen! Är trött som attan från i fredags! xD


Och bläää för att sakna, för att sakna vissa stunder, vissa människor, vänner, hund. Nej jag vill inte känna saknad, det är en jobbig känsla.

Och den saknaden jag dratt på ett tag nu är saknad efter någon att ha, alltså att bara ha. Som finns där.

jag blir ju bara arg på mig själv. För jag vet, jag vet.

Det är bara dåligt!


Nu ska jag återgå till filmen sen ska jag krama kuddar!





Av Mimmi LS - 3 mars 2010 23:18

natt igen, och jag sover inte. men denna kväll så fick lilla datorn haka på ett tag till sängen. Tänkte att jag skulle blogga lite. Men vet inte riktigt om vad, de har flugit såå mkt tankar i mitt huvud idag!


Har börjat sakna känslan av att "ha" någon på ett litet sätt, för jag vet ju att jag egentligen inte vill ha ngn. Men det skulle ju bara ibland, vissa kvällar, vissa stunder vara ganska skönt.

Men nej, egentligen är det ju bara onödigt, fö jag vet ju hur jag själv fungerar. Vilka höga krav jag har. Och att jag älskar känslan av att vara fri, speciellt nu. För om 31 dagar är jag helt fri. Och jag borde nog njuta av den känslan själv, för ingen annan kan någonsin förstå hur det känns för mig att bli myndig. För mig är det inte samma sak som det är för alla andra.

Jag kan starta mitt liv, MITT liv. På riktigt. Jag behöver inte titta bakom ryggen hela tiden och tänka att kanske något hemskt kommer att hända igen. Nej, den känslan kommer jag inte mer behöva vara rädd för. För snart är jag fri, och som sagt... jag borde ju njuta av den helt ensam egentligen. Men mina nära och kära vänner i min närhet.

Men det är närheten jag saknar ibland. Närheten och tryggheten från någon annan som skulle vara skönt. men nej, nu ger jag upp att skriva mer det blir för mkt ordbajs annars.


Går över till hundarna ist! Dom äter Nordic just nu! är skit bra tycker jag än så länge! Men jag älskar ju färskfodret förövrigt, så mkt bättre än torrfoder. Och om inte så märks det på hundarna, päls, trampdynor, allt. gr8!

Och sen så kom jag in lite på massa tankar idag, för jag tränar ju väldigt mångsidigt med båda hundarna. Och jag känner att allt jag gör har en mening, oavsett om de e IPO, agility, viltspår, freestyle eller drag. Och de e att jag och hundarna alltid ska ha roligt och ta lära av det vi gör tillsammans.

Och som min uppfödare sa idag så måste man ju prioritera det man ska tävla i. Men ändå, jag känner att mina hundar klarar, dom är smarta nog för att kunna ta dom krav jag ställer oavsett vilken "sport" det är vi håller på med.

Ska iaf bli skönt att åka ner till sonarp och ha 2 veckor av träning och MH och allt! kommer att bli väldigt lärorikt för både mig och Dita.

Lolita får dock stanna i falun under 3 veckor! Hon ska vara på "viloläger" hos mina kusiner som hon förövrigt ÄLSKAR! Är så underbart att hon kan ty sig till andra också! För hon är ju lite för mammig den lilla fina damen ;)




Just nu ligger jag i sängen och nästan väntar på att få sova och mysa med brudarna! Är skönt med en säng som vi alla tre får plats i!

Jag har insett att jag ska köpa en väldigt stor säng när jag flyttar!

Vilket förhoppningsvis inte dröjer allt för länge :)


Såg på "efterlyst" nu ikv. Jag hatar att kolla på det samtidigt som det faktiskt är väldigt bra och så. Men jag blir lika paff varenda gång, att allt sånt faktiskt händer och sker så pass nära. Det får en ju verkligen att fundera faktisk...

vad man själv skulle göra om ngt sådant skulle hända en själv, ja men om en affär skulle bli rånad när man var där och handlade?

Eller om man skulle se någon som blev misshandlad eller våldtagen.

Och sen hur lätt dom kommer undan med det sen, det är ju skam!

Kanske inte så konstigt att de händer ganska mycket ändå, det är så lätt att komma undan med det.

Och sen så jag med min syn på polisen.. Jag blev faktiskt ganska upprörd när jag såg om mordet på en taxichafför. Alltså, snälla. Får det vara så att polisen verkligen hanterar det så?

Det kanske bara är jag som reagerar, men jag tyckte verkligen att det var hemskt att se intrevjun med den polisen som höll i det. Nej usch, min syn förblir!


Har öven börjat fundera lite på detta med politik, för jag menar, nästa val, då får jag rösta. Och inte vill jag ju rösta på något som jag inte förstår eller misstycker. Och enda sättet att sätta sig in lite i situationen är väl att studera lite politik xD

För jag vet att jag vill rösta, men då ska jag ju vara lte mer insatt än vad jag är just nu!


Usch vilket inlägg!

Det är så mkt som snurrar nu!


Och valpen!

Ja, jag ska ringa till xxx imorrn. det va lite hemligt än så länge att den kenneln har fått valpar så därför får ni inget ännu veta. Men jag vet ju inte ens om det nu blir så att jag tar en valp från henne. Vi får helt enkelt se!


Nej, nu ska jag sluta. För vid detta laget borde du vara ganska trött på att läsa detta inlägg ;P


Ska burra ner mig i täcket med hundarna och drömma massa roliga drömmar!


NattiNatti!

Av Mimmi LS - 1 mars 2010 19:11

Ja! Dagen började tidigt för mig! Gick upp vid halv tio! Då var morbror med familj här, för vi ska vara hundvakt till deras schäfer tik denna vecka! Sen blev de frukost och sega. Men efter mat och allt så kom Johan och följde med på en skogspromenad! Så nu sitter jag bara här, eller ja jag lyssnar musik. Min nya favorit So Cold :) och väntar på att bella ska komma!


Och ja, "min" valp kanske är född... kan inte säga så mycket mer än att det inte blir som väntat, ska jag ha en valp från denna kennel så blir hon en foder tik! Men eftersom jag känner uppfödaren så känns det helt bra! Skulle inte kunna ta en foder hund från någon jag inte kände, man vill ju kunna lita på den man tar foder från så att säga :)

Känns bra iaf, ska kanske åka och kolla på grynen i veckan!


Nu orkar jag verkligen inte blogga mer, är lite trött på datorn just nu, den va av hela dagen igår. De va länge sen jag lät den va av så pass länge xD


Kanske bloggar lite senare idag igen vi får se när jag dyker upp igen :)

Presentation


Mimmi, Lolita, Lilou, Dita och Fröding

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards